Wojskowa Izba Lekarska

ul. Jana Pawła Woronicza 15
02-625 Warszawa

tel. 22 621 04 93,
fax 22 621 12 11

sekretariat@wojskowa.org.pl

Konto WIL: PKO BP S.A. IX Oddział Warszawa
50 1020 1097 0000 7802 0001 6741

24h Opieka Prawna dla członków WIL

Szanowni Państwo, Koleżanki i Koledzy!

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, aby zapewnić Lekarzom i Lekarzom Dentystom z Wojskowej Izby Lekarskiej profesjonalną pomoc prawną, podjęliśmy uchwałę w sprawie nawiązania współpracy z Kancelarią Lex Secure.

W ramach umowy z Lex Secure wprowadziliśmy rozwiązanie dające wszystkim naszym Członkom możliwość korzystania z 24h Opieki Prawnej.

Usługa ta gwarantuje stały dostęp do prawnika i pomoc w rozwiązywaniu problemów we wszystkich sytuacjach, które wymagają znajomości aktualnych przepisów prawa – zarówno w sprawach zawodowych, jak i w sprawach prywatnych. Co ważne, usługa ta nie ma limitu zgłoszeń, a odpowiedzi udzielane są w formie dokumentu prawnego, sygnowanego przez adwokata lub radcę prawnego i przesyłane droga mailową.

24h Opieka Prawna zostają objęci wszyscy Lekarze i Lekarze Dentyści z Wojskowej Izby Lekarskiej oraz ich najbliżsi (małżonka/małżonki, konkubiny/konkubenta oraz dzieci do ukończenia przez nie 25-tego roku życia), a porady prawne świadczone są z każdej dziedziny prawa polskiego i prawa europejskiego obowiązującego na terenie RP.

Do dyspozycji Lekarza i Lekarza Dentysty są następujące narzędzia kontaktu z prawnikami Lex Secure:

• Infolinia prawna czynna 24h przez 7 dni w tygodniu pod numerem telefonu: +48 501 538 539

• Adres e-mail: prawnik@opiekaprawna.pl

• Internetowa Strefa Klienta: dostępna na stronie www.lexsecure.pl po zalogowaniu się

• Wideokomunikator: po telefonicznym umówieniu się na rozmowę wideo

Aby korzystać z bezpłatnej porady prawnej, należy skontaktować się z prawnikiem 24H Infolinią prawną lub wysłać zgłoszenie na adres e-mail. Poniżej zamieszczamy także, poradnik jak korzystać z usługi, przygotowany przez prawników z Lex Secure.

Mam nadzieje, ze ten rodzaj pomocy zapadnie Wam w Państwa pamięć i stworzy poczucie bezpieczeństwa prawnego.

Proste zasady przy zadawaniu pytań prawnych!

  1. Przed zadaniem pytania przygotuj się do rozmowy z prawnikiem:
  2. Zwróć uwagę na miejsce z którego telefonujesz, tak aby było możliwie ciche i spokojne. Rozmowa prowadzona z restauracji, tramwaju, czy z ruchliwej ulicy nie zapewni Ci poczucia komfortu i dyskrecji, a jednocześnie zmniejszy szansę na precyzyjne wyjaśnienie Twojego problemu.
  3. Przygotuj dokumenty, które mogą być pomocne do przedstawienia problemu prawnego (np. umowę, której treść dotyczy pytanie, lub pismo, na które chciałbyś odpowiedzieć). Gdy prawnik poprosi Cię o przesłanie tych dokumentów, nie będziesz tracił czasu, by je odszukać, co pozwoli nam szybciej przygotować odpowiedź.
  4. Postaraj się jak najdokładniej opisać swój problem lub sytuację prawną, w której się znalazłeś. Nie zatajaj przed prawnikiem żadnych, nawet pozornie krępujących informacji, ponieważ mogą one wpływać na treść odpowiedzi. Pamiętaj, że wiąże nas tajemnica zawodowa, więc Twoje problemy są u nas bezpieczne.
  5. Jeżeli otrzymałeś pismo lub wezwanie (np. z: sądu, prokuratury, policji, urzędu miasta/gminy, urzędu skarbowego, ZUS, NFZ lub innej instytucji), nie zwlekaj z kontaktem z prawnikiem do ostatniej chwili – tu czas dział na Twoją niekorzyść. My też potrzebujemy czasu na zapoznanie się z dokumentami i przygotowanie dla Ciebie opinii prawnej lub propozycji odpowiedzi.
  6. Jeżeli dotychczas nie kontaktowałeś się z infolinią prawną, a pierwsze pytanie zadajesz mailowo, koniecznie sprawdzaj swoją skrzynkę (również SPAM). Wyślemy do Ciebie prośbę o wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Dodatkowo w trakcie opracowywania pytania możemy prosić Cię o dodatkowe informacje, które pozwolą przygotować precyzyjną odpowiedź. Adres poczty elektronicznej, z którego zadamy pytanie, to: prawnik@opiekaprawna.pl .
  7. Jeżeli twoja sprawa jest pilna i niecierpiąca zwłoki, w szczególności, jeżeli wiąże Cię termin wyznaczony przez organ lub urząd, koniecznie powiedz o tym prawnikowi podczas rozmowy na infolinii lub zaznacz w pytaniu wysyłanym mailowo.
  8. Jeśli dotychczas, mimo upływu regulaminowego czasu na realizację zgłoszenia, nie otrzymałeś odpowiedzi ani żadnej informacji mailowej, to wpierw sprawdź SPAM na swojej skrzynce. Następnie skontaktuj się z nami telefonicznie +48 501 538 539 lub mailowo prawnik@opiekaprawna.pl , postaramy się od razu rozwiązać problem.
  9. Pamiętaj, że zawsze możesz założyć swoje Indywidualne Konto Klienta, po wcześniejszym zweryfikowaniu się za pośrednictwem 24h Infolinii prawnej. Jeżeli już to zrobiłeś lub korzystałeś już z pomocy prawnej, zarejestruj się na stronie http://www.lexsecure.pl/ i wybierz Strefę Klienta lub bezpośrednio https://klient.lexsecure.com/login . W ten sposób uzyskasz swobodny dostęp do wszystkich swoich pytań prawnych w jednym miejscu.
  10. Jeżeli otrzymałeś odpowiedź, która nie jest dla ciebie zrozumiała lub pojawiły się inne, nurtujące Cię kwestie, zawsze możesz zadać kolejne pytanie lub poprosić o dodatkowe wyjaśnienia.
  11. Jeżeli w dalszym ciągu czujesz, że potrzebujesz omówić otrzymaną opinię prawną – możesz zrobić to, zgłaszając nam chęć skorzystania z wideoporady. Wówczas w umówionym terminie skontaktuje się z Tobą adwokat lub radca prawny, który pracował nad Twoją sprawą.
  12. Pamiętaj, 24h Opieka Prawna Lex Secure, obejmuje swoim zakresem pytania dotyczące całego polskiego porządku prawnego oraz tego prawa europejskiego, które dotyczy Polski. Jeżeli po dokonaniu analizy okaże się, że odpowiedzi na Twoje pytanie należy szukać w innym prawie krajowym, niezwłocznie poinformujemy Cię, że nie jesteśmy w stanie udzielić odpowiedzi oraz podpowiemy, jakie prawo znajdzie zastosowanie.

Kto pyta nie błądzi, kto dopytuje ten zyskuje!